ACTIVITATS PER A FER AMB NADONS DE 9 A 12 MESOS

Aquest és un petit recull i per ampliar un munt, d’activitats per a fer amb els nadons de 9 a 12 mesos. Espero que us agradi 🙂

En aquesta edat, augmentaré l’habilitat per desplaçar-me, però recordeu pares, sóc bebè i, cada un evolucionem a un ritme diferent. Potser m’asseuré sense ajut, potser gatejaré, o potser no i passo a caminar directament, potser em quedo de quatre grapes i no sé què he de fer i m’assec, potser em posaré dret de seguida agafant-me als mobles o als vostres ditets, potser m’atreveixo a fer algun pas sol… Faci el que faci, ho faré perquè és el que em toca a mi, no perquè ho faci aquell o aquell altre 🙂

andardescalzo-p

DE 9 a 10 MESOS:

  • Agafa’m de les manetes, puc aguantar-me dret.
  • Posa’m objectes davant meu, doncs els puc agafar fent la pinça, fins i tot objectes petitons.
  • Puc tibar una joguina que tingui un cordill.
  • Dóna’m pots i/o caixa, ja que puc posar i treure coses amb destresa a dins.
  • Dóna’m paper per estripar, m’ho passaré pipa!
  • Dóna’m paquets, jo t’ajudaré a desembolicar-los.
  • M’agraden els contes que fan sorollets, me n’expliques un?
  • Gatejar és molt beneficiós per mi i, puc anar de 4 grapes per superfícies planes, o em puc arrossegar com un cuquet i a vegades marxa enrere fent lliscar les mans també enrere, o puc moure’m fins i tot fent cops de cul.
  • Em continuen agradant els massatges, me’n fas?
  • M’encanten els objectes que es mouen, els puc seguir amb la mirada, i intentaré explorar-los, m’adonaré que puc agafar la joguina, que la puc fer moure, vull veure la causa-efecte del seu moviment.

 

 

DE 10 A 11 MESOS:

  • Cada cop em puc moure més, ajuda’m a practicar.
  • M’agrada pujar escales de 4 grapes, estigues a l’aguait amb mi!
  • M’agrada desmuntar tot el que trobo pel meu camí.
  • M’agrada molt jugar amb la sorra i les pedretes (però vigila no m’ho fiqui tot a la boca o no em toqui els ulls amb les mans brutes). I a més practicaré: buidar, treure, posar, colar… i percebré conceptes com: fred, calent, sec, moll, fi, gruixut…
  • Feu-me cabanes a casa amb llençols, m’agrada amagar-me.
  • Trobeu una caixa de cartró, m’agradarà ficar-m’hi a dintre, o si la destapeu del fons i la tapa, provaré de passar com si passés un túnel.
  • Em comencen a agradar les pilotes, porteu-me’n de diferents mides, textures, colors.
  • Jugues amb mi a fer cucut? Tapa’m la cara amb un mocador, veuràs com me’l trec ja! O més divertit encara, tapa’t tu la cara amb el mocador, i jo te’l treuré!
  • M’agrada molt experimentar amb objectes de casa, pots donar-me objectes de metall, de fusta, de roba… que siguin: tous, durs, freds, calents, amb pèl, sense pèl, llisos, rugosos… (culleres, coladors, tapes d’olles, esponges, fregalls, agulles d’estendre, taps de plàstic grans, pots buits…)
  • T’animes i em poses en una enorme safata espaguetis cuits i/o crus? Ja veuràs com exploro!!!!

D’11 A 12 MESOS:

  • M’agraden molt els miralls: descobreixo semblances entre els meus moviments i els del mirall i intento tocar el vidre per veure què hi ha al darrere.
  • Puc caminar si m’agafes de les manetes, ajuda’m!
  • Puc jugar amb una joguina que tingui rodes, li faré empentetes.
  • Si estic a terra intentaré obrir i tancar calaixos i portes.
  • Cada cop practico més la causa-efecte dels objectes deixant-los caure, no ho faig per fer-te enfadar!
  • Intento encaixar peces.
  • Intento fer torres senzilletes.

Altres activitats:

  • Pensa en la panera dels tresors i canviar-me els materials de tant en tant.
  • Pots mostrar-me instruments per a la meva edat, els que fan soroll m’encanten.
  • Pensa a fer-me ampolles sensorials, en aquesta edat les ampolles que més m’agraden són les que fan sorolls: omple-les de llegums: cigrons, llenties… o cascavells, campanetes, pedretes, arròs…
  • Els jocs de falda em continuen agradant un munt. No t’oblidis de cantar-me i fer-me bogeries!
  • Fes-me bombolles, quedaré encisat!!!
  • M’agraden els contes, ensenya’m les imatges que hi ha, m’agrada molt.
  • En aquesta franja d’edat puc imitar sons d’objectes i animals. Sóc un gran imitador, puc repetir a més, el que escolto.
  • Crido per cridar l’atenció!
  • En aquesta època de l’any, aprofita per jugar amb mi a jocs d’aigua, o deixa’m posar-me assegudet, ompla’m galledes o recipients amb aigua i deixa’m explorar amb ella i altres objectes.
  • Ompla’m globus d’aigua, ja veuràs com m’ho passo pipa!!

Arribats fins aquí: dir que als 12 mesos ja faig accions menys repetitives i vario en funció de com respon l’objecte. L’experimentació i l’exploració que faig és activa, sobretot a nivell físic. Ja començo a tenir representació mental, memòria i identificació.

No t’oblidis que sóc un infant, i que el que més m’agrada en aquest món, és estar amb TU!!! 🙂

 

 

 

Deixa un comentari