POST EN CATALÀ

PROPOSTA 1

Per aquí ens resistim a que arribi la primavera, l’hivern ens regala taaaaantes propostes per fer, que aprofitarem fins que puguem! Sort que els animals polars els podem treballar a qualsevol època de l’any 🙂 hehehe

Un dia un infant de l’escola va portar aquest conte a l’aula…

ANIMALS, un diccionari visual per descobrir el món que ens envolta. A les últimes pàgines hi ha imatges d’animals polars, i com que treballem l’hivern ell va portar aquest llibre per mostrar-nos quins animals viuen en un hàbitat més fred. (El llibre és de TODOLIBRO, Col·lecció: El meu llibre de paraules).

I resulta que remenant la biblioteca de casa, també el tenim!!! Així que em vaig posar mans a l’obra.

GZNS8606

Vaig fotocopiar els animals polars del llibre i en vaig elaborar un llibret amb els seus noms. La metodologia és la que sempre utilitzo en els llibrets. Un llibret molt manipulatiu on els infants hauran de WQUC6724trobar el nom dels animals, relacionant-t’ho amb la seva imatge. A sota de cada animal, ja hi ha el nom però en un to més gris perquè sigui més fàcil identificar-ho. Poden fer lectura-imatge de la paraula.

Aquest llibret el podem utilitzar a partir de P4.

Aquí sota us podeu descarregar les paraules en els dos idiomes: Català i Castellà, i el nom dels animals en negreta, gris i lletra de pal, i també en lletra lligada, per si alguna criatura ho demana o mostra interès.

Clica aquí al costat: Nom animals polars CATALÀ
CRZP2098

Clica aquí al costat per descarregar-te la portada del llibret: Animals polars – Portada

 

 

Aquest llibret us pot donar lloc a més propostes, com per exemple relacionar cada imatge amb el seu animal de joguina, relacionar paraula lletra de pal amb la paraula de lletra lligada, i afegir també l’animal de joguina, el que vosaltres veieu, el que els infants vegin:

 

 

Els animalons de joguina, són de la pàgina web: @montessoriparatodos

PROPOSTA 2

Dies enrere vaig penjar la proposta 1, us ha agradat? Doncs bé, la següent proposta us agradarà molt i molt! Dies enrere vaig veure una proposta molt xula a la compta de la @saidakn a instagram, era de petjades d’animals, i em venia de perles amb l’adquisició que havia fet dies enrere amb els animals de @montessoriparatodos, on vaig comprar animals polars i animals de muntanya i del bosc.

Tot i que aquesta proposta es pot treballar en qualsevol època de l’any, jo l’he treballat aquest curs en el projecte de l’hivern perquè a l’aula al tractar el tema de l’hivern va sorgir el tema dels animals polars, etc.

Els infants han estat jugant amb la taula d’experimentació: sucre i farina, i els animals polars durant unes setmanes…

I com us deia, a la compta de la @saidakn vaig veure una proposta de petjades. I la vaig adaptar d’aquesta manera:

1.Vaig imprimir les targetes de les petjades al link que ens facilita la Saida al seu blog: https://educardesdelcor.blogspot.com/2019/01/petjades.html?m=1 (si no heu visitat el seu blog, és una autèntica preciositat). Vaig imprimir dues còpies, en una veureu que només hi ha la petjada, i a l’altre la petjada i una imatge petita de l’animal, així treballem l’atenció visual.

2. Vaig elaborar un document amb els noms dels animals, tant en català com en castellà. En lletra de pal i lligada. Ho pots descarregar aquí: Noms animals PETJADES CATALÀ

Així amb els noms dels animals, podem treballar la lectoescriptura relacionant el nom de l’animal amb la seva petjada i a més amb l’animal de joguina.

No us sembla una activitat molt complerta? Doncs aneu baixant que encara n’hi ha més…

Després de jugar amb les targetes uns dies, vam seguir la proposta de la Saida, i vam agafar plastilina blanca, i vaig proposar als infants de fer les petjades dels animals a la plastilina.

La plastilina agrada molt, així que també treballem la musculatura de les mans, la motricitat gruixuda, d’un tros de plastilina en feien una bola, i llavors havien d’aplanar la bola.

UTOX3759

I després, doncs van agafar aquell animal que els va cridar més l’atenció, el que més els agradava, i a fer petjades a la plastilina. Un cop els infants decidien que ja en tenien prou, vam envernissar la plastilina.

PKSD6610

I el resultat de tot plegat…

He de dir que tant els petits com jo ens ho vam passar pipa realitzant aquestes activitats, així que us animo a portar-ho a terme, gaudiran ells/elles i gaudireu vosaltres!!!

T’ha resultat útil aquest post? Què t’ha semblat? Deixa’m el teu comentari, i si vols estar al dia d’aquest post i d’altres, subscriu-te al blog. Si t’ha agradat, també, subscriu-te al blog!

Marona de colors 🙂

PD1: Des d’aquí, Saida (Educar des del cor), una abraçada i moltes gàcies 🙂
PD2: Em podeu trobar al facebook i a instagram

 

POST EN CASTELLANO

Por aquí nos resistimos a que llegue la primavera, el invierno nos regala taaaantas propuestas para hacer, que aprovecharemos hasta que podamos! Suerte que los animales polares los podemos trabajar en cualquier época del año 🙂 jejeje

Un día un peque de la escuela trajo este cuento a clase…

ANIMALES, un diccionario visual para descubrir el mundo que nos rodea. En las últimas páginas hay imágenes de animales polares, y como trabajamos el invierno él nos trajo este libro para mostrarnos qué animales viven en un hábitat más frío. (El libro es de TODOLIBRO, Colección: Mi libro de palabras).

Y resulta que buscando por la biblioteca de casa, también lo tenemos!!! Así que me puso manos a la obra.

GZNS8606

Fotocopié los animales polares del libro y elaboré un librillo con sus nombres. La metodologia es la que siempre utilizo en los librillos. Un librillo muy manipulativo donde los peques tendran que encontrar el nombre de los animalesWQUC6724, relacionándolos con su imagen. Debajo de cada animal, ya está el nombre pero en un tono más gris para que sea más fácil identificarlo. Pueden hacer lectura-imagen de la palabra.

Este librillo lo podemos utilizar a partir de P4.

Aquí debajo os podéis descarregar las palabras en los dos  idiomas: Catalán y Castellano, y el nombre de los animales en negrita, gris y letra de palo, y también en letra ligada, por si algun/a niñ@ muestra interés o lo pide.

Clica aquí al lado: Nombres animales polares CASTELLANO

CRZP2098

Clica aquí al lado para descargarte la portada del librillo: Animals polars – Portada

 

 

Este librillo os puede dar juego a más propuestas, como por ejemplo relacionar cada imagen con su animal de juguete, relacionar palabra letra de palo con la palabra en letra ligada, y buscar y añadir también el animal de juguete, etc. Lo que vosotr@s veais, lo que las criaturas vean.

 

Los animales de juguete, son de la página web: @montessoriparatodos

PROPUESTA 2

Días atrás colgué la propuesta 1, ¿os ha gustado? Pues bien, la siguiente propuesta os gustará mucho y mucho! Días atrás vi una propuesta muy chula en la cuenta de @saidakn en instagram, era de huellas de animales, y me venía de perlas con la adquisición que había hecho días atrás con los animales de @montessoriparatodos, donde compré animales polares i animales de montaña y bosque.

Esta propuesta se puede trabajar en cualquier época del año, pero yo la he trabajado este curso en el proyecto del invierno porque en el aula al tratar el tema del invierno surgieron por intereses de l@s peques el tema de los animales polares.

L@s peques han estado jugando con la mesa de experimentación, azúcar y harina, y los animales polares durante unas semanas…

Y como os decía, en la cuenta de @saidakn vi una propuesta de huellas. Y la adapté de esta manera:

1.Imprimí las tarjetas de las huellas en el link que nos facilita Saida en su blog: https://educardesdelcor.blogspot.com/2019/01/petjades.html?m=1 (si no habéis visitado su blog, es una auténtica preciosidad. Imprimí dos copias, en una veréis que solo hay la huella, y en la otra hay una imagen pequeña del animal, así trabajamos la atención visual.

2. Elaboré un documento con los nombres de los animales, están en catalán y en castellano. En letra de palo y ligada. Lo podéis descargar aquí: Nombres animales HUELLAS CASTELLANO

Así con los nombres de los animales, podemos trabajar la lectoescritura relacionando el nombre del animal con su huella y además con el animal de juguete.

¿No os parece una actividad muy completa? Pués id bajando que aún hay más…

Después de jugar con las tarjetas unos días, seguimos con la propuesta de Saida, y cogí plastilina blanca, y propuse a l@s peques de hacer las huellas de los animales en la plastilina.

La plastilina gusta mucho, así que también estamos trabajando la musculatura de las manos, la motricidad gruesa, de un trozo de plastilina hicieron una bola, y luego la aplastaron.

UTOX3759

Luego, cogieron el animal que les llamaba la atención, el que más les gustaba, y hacían las huellas en la plastilina. Una vez l@s niñ@s decidían que ya tenían bastante, barnizamos la plastilina.

PKSD6610

Y el resultado de todo…

Tengo que decir que tanto l@s pequeñ@s como yo nos lo pasamos pipa realizando estas actividades, así que os animo a llevarlo a cabo, disfrutaran ell@s y disfrutaréis vosotr@s!!!

¿Te ha resultado útil este post? ¿Qué te ha parecido? Déjame tu comentario, y si quieres estar al día de este post y de otros, suscríbete al blog. Si te ha gustado, también, suscríbete al blog!

Marona de colors 🙂 _ Mami de colores 🙂
PD1: Des de aquí, Saida (Educar des del cor), un abrazo y muchas gracias 🙂
PD2: Me podéis seguir en facebook y en instagram
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s