POST EN CATALÀ

El material que us presento avui, està pensat per treballar i desenvolupar la consciència fonològica en els nens i nenes a partir de 5-6 anys. Ideal a partir de P5 i també per infants de cicle inicial. Ja he explicat moltes vegades per xarxes que la consciència fonològica prepara per llegir i escriure.

I ho podem presentar i fer d’una manera divertida, tot jugant, i és que així encomanem a l’infant el plaer per descobrir el mon de les lletres i els seus sons.

Aquest pack, consta de varis materials:

  • 80 targetes amb lletra de pal i lligada per confegir paraules i treballar la motricitat fina.
  • 80 targetes amb lletra de pal i lligada per treballar la lectoescriptura a través de la lectura de paraules i el traç.
  • 80 targetes amb imatges i 80 targetes amb les paraules de les imatges.
  • 15 targetes amb casetes de camps semàntics.
  • 6 targetes amb casetes de síl·labes.

IMG_5481

 

  1. El material que veieu tot seguit, està pensat per reconèixer la grafia i so de les lletres, en pal o lligada, perquè l’infant llegeixi la paraula de la manera que se senti més segur i a gust. Podem jugar a picar les paraules per síl·labes (cops de veu), i a més, aprofitem per treballar vocabulari, i també molt important la motricitat fina, tant important en aquestes edats.

En aquesta proposta la motricitat fina la treballem a partir de fer la pinça, cada          agulla d’estendre té una lletra, per un cantó escrita en lletra de pal i per l’altre en lletra lligada, així l’infant podrà confegir la paraula de la manera que ell vulgui.

 

  1. El següent material, està pensat per jugar a separar les imatges per camps semàntics i per síl·labes. Un material amb unes casetes on:
  • Proposta 1: l’infant ha de col·locar la imatge per camps semàntics (Hi ha 5 imatges de cada). Hi ha 15 camps semàntics. (No presentar les 80 imatges plegades, sinó fer presentacions de 3 o 4 camps semàntics).
  • Proposta 2: l’infant ha de col·locar la imatge a les casetes de síl·labes. (No presentar les 80 targetes plegades, sinó fer presentacions de 10 o 12 imatges).

 

 

  1. Amb les mateixes targetes d’imatges soles o paraules soles podem:
  • Proposta 1: Relacionar imatge amb la seva paraula corresponent. (No presentar les 80 imatges plegades, sinó fer presentacions de 10/15 targetes)
  • Proposta 2: treballar la imaginació a través de la creació d’històries, per exemple, barrejant les targetes, després agafant-ne 3 i haver de crear una història amb les tres imatges. Podem agafar 4 o 5 targetes depenent de les ganes i l’edat de l’infant, sempre tenint en compte el seu procés maduratiu.
  • Proposta 3: Jugar a agafar una targeta, deixar a l’infant observar aquella imatge uns segons i després fer preguntes sobre la imatge observada. Treballem la memòria visual, la memòria, vocabulari, descripció.
  • Proposta 4: Jugar a endevinalles, agafar una targeta i que l’infant hagi d’endevinar què és segons les pistes donades.
  • Proposta 5: Deixar que l’infant faci les seves pròpies classificacions.

IMG_5337

 

  1. El següent material, està pensat per practicar la lectura de paraules curtes i llargues, i el traç de les lletres tot escrivint les paraules en lletra de pal o lligada.
  • Proposta 1: podem tapar la imatge i provar de llegir la paraula amb la lletra que l’infant es senti més còmode i segur.
  • Proposta 2: Practicar el traç de les paraules que l’infant veu a la targeta. Ha de fer el traç de la manera que es senti més còmode i segur.

(Tant una proposta com l’altre, no presentar totes 80 targes, sinó fer una proposta de pocs minutets, on pugui fer 10 o 12 targetes).

 

Aquest material està pensat tant per l’aula com per casa. Dir-te que quan l’adquireixis, un cop fet el pagament rebràs un correu de confirmació amb el pdf per poder-te’l descarregar, és automàtic. A vegades pot anar al correu spam!

Te’l pots descarregar clicant aquí sota:

https://maronadecolors.com/producte/targetes-per-treballar-la-consciencia-fonologica/

 

Si et descarregues aquest material, em farà molta il·lusió que comparteixis el post i que el comentis.

Gràcies, gràcies, gràcies.

Marona de colors 😊

 

*Material elaborat per @maronadecolors i imatges descarregades amb llicència 😉

 

 

POST EN CASTELLANO

 

El material que os presento hoy, está pensado para trabajar y desarrollar la consciencia fonológica en los niños y niñas a partir de 5-6 años. Ideal a partir de P5 y también para niños i niñas de ciclo inicial. Ya he explicado muchas veces en redes que la consciencia fonológica prepara para la lectura y escritura.

Y lo podemos presentar y hacer de una manera divertida, jugando, y es que así contagiamos al niño y la niña el placer por descubrir el mundo de las letras y sus sonidos.

Este pack consta de varios materiales:

  • 80 tarjetas con letra de palo y ligada para componer palabras y trabajar la motricidad fina.
  • 80 tarjetas con letra de palo y ligada para trabajar la lectoescritura a través de la lectura de palabras y el trazo.
  • 80 tarjetas con imágenes y 80 tarjetas con las palabras de las imágenes
  • 15 tarjetas con casitas de campos semánticos
  • 6 tarjetas con casitas de sílabas

 

IMG_5481

 

  1. El material que veis, está pensado para reconocer la grafía y sonido de las letras, en palo o logada, para que el niño lea la palabra de la manera que se sienta más seguro y a gusto. Podemos jugar a picar las palabras por sílabas (golpes de voz), y además, aprovechamos para trabajar vocabulario, y también muy importante la motricidad fina, tan importante en estas edades.

En esta propuesta la motricidad fina la trabajamos a partir de la realización de la pinza, cada pinza tiene una letra, por un lado, escrita en letra de palo y por el otro en letra ligada, así el niño o la niña podrá componer la palabra de la manera que el/ella quiera.

 

  1. El siguiente material, está pensado para jugar a separar las imágenes por campos semánticos y por sílabas. Un material con casitas donde:
  • Propuesta 1: el niño o la niña tiene que colocar la imagen por campos semánticos (Hay 5 imágenes de cada). Hay 15 campos semánticos. (No presentar las 80 imágenes juntas, sino hacer presentaciones de 3 o 4 campos semánticos).
  • Propuesta 2: el niño o la niña tiene que colocar la imagen en las casitas de sílabas. (No presentar las 80 tarjetas juntas, sino hacer presentaciones de 10 o 12 imágenes).

 

  1. Con las mismas tarjetas de imágenes solas o palabras solas podemos:
  • Propuesta 1: Relacionar imagen con su palabra correspondiente. (No presentar las 80 imágenes juntas, sino hacer presentaciones de 10/15 tarjetas).
  • Propuesta 2: trabajar la imaginación a través de la creación de historias, por ejemplo, mezclando las tarjetas, después coger 3 y tener que crear una historia con 3 imágenes. Podemos coger 4 o 5 tarjetas dependiendo de las ganas y la edad del niño o la niña, siempre teniendo en cuenta su proceso madurativo.
  • Propuesta 3: Jugar a coger una tarjeta, dejar al niño o la niña observar la imagen unos segundos y después hacer preguntas sobre la imagen observada. Trabajamos la memoria visual, la memoria, vocabulario, descripción.
  • Propuesta 4: Jugar a las adivinanzas, coger una tarjeta y que el niño o la niña tenga que adivinar que es según las pistas dadas.
  • Propuesta 5: Dejar que el niño o la niña haga sus propias clasificaciones.

 

IMG_5337

 

  1. El siguiente material, está pensado para practicar la lectura de palabras cortas y largas, y el trazo de las letras mientras escribe las palabras en letra de palo o ligada.
  • Propuesta 1: podemos tapar la imagen y probar de leer la palabra con la letra que el niño o la niña se sienta más cómodo y seguro.
  • Propuesta 2: Practicar el trazo de las palabras que el niño o la niña ve en la tarjeta. Tiene que realizar el trazo de la manera que se sienta más cómodo y seguro.

(Tanto una propuesta como la otra, no presentar todas 80 tarjetas, sino hacer una propuesta de pocos minutitos, donde pueda hacer 10 o 12 tarjetas).

 

Este material está pensado tanto para utilizar en el aula como utilizar en casa. Decirte que, si lo adquieres, una vez realizado el pago recibirás un correo de confirmación con el pdf para podértelo descargar, es automático. ¡A veces puede ir al correo spam!

Te lo puedes descargar clicando aquí debajo:

https://maronadecolors.com/es/producte/tarjetas-para-trabajar-la-conciencia-fonologica/

 

Si te descargas este material, me hará mucha ilusión que compartas el post y lo comentes.

Gracias, gracias, gracias.

Marona de colors_mamidecolores 😊

 

*Material elaborado por @maronadecolors_mamidecolores e imágenes descargadas con licencia 😉

 

2 thoughts on “Targetes per treballar la consciència fonològica (CAT). – Tarjetas para trabajar la conciencia fonológica (CAST).

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s