POST EN CATALÀ

Semblant a la temàtica de l’estiu, la tardor i l’hivern, ja tenim aquí la primavera!

Qui ha dit que les mates són avorrides? I la lecto? Fem els aprenentatges fàcils i divertits? Som-hi!!!

El següent material que us porto avui és per utilitzar tant a l’escola com a casa.

Recurs de primavera

Consisteix en un pack de més de 100 targes repartides en les següents propostes:

PER TREBALLAR LES MATEMÀTIQUES:

  1. Comptar i identificar el nombre correcte (16 targes)
  2. Comptar i escriure la grafia del nombre corresponent (16 targes)
  3. Sumar i restar i, escriure el resultat correcte (16 de sumes i 16 de restes)

Proposta 1:

Els números serveixen per memoritzar una quantitat, per comparar, per calcular, per identificar. Aquí els infants poden comptar quants elements hi ha i un cop esbrinat, identificar quin és el número correcte a la quantitat que ha comptat prèviament.

A més, amb la proposta de marcar el resultat amb les agulles d’estendre, estem treballant un cop més, la motricitat fina i la pinça, tan important en aquestes edats.

I… a més s’ho poden autocorregir, és a dir, els infants poden veure ells mateixos l’encert o l’error (enganxar gomets darrera l’opció correcte).

Recurs de primavera

Proposta 2:

Els infants aprenen ràpid a llegir els números i a interpretar les seves grafies, que a més, estan presents en tots els contextos socials.

Aquí els nens i nenes poden comptar quants elements hi ha i un cop esbrinat, escriure la grafia corresponent al número correcte que ha comptat, o si teniu números de fusta fer-ho amb aquest material.

Si abans d’escriure manipulem una estona amb material que tingueu per casa: cigrons, macarrons, botons, etc… millor que millor. Es tracta de fer un aprenentatge el més vivencial possible.

Recurs de primavera

Proposta 3:

Aquesta proposta de sumes il·lustratives són per aprendre de manera senzilla i molt visual. Aquesta proposta amb imatges que coneixen els infants, estan pensades per iniciar-se en la suma a cicle inicial.

*El mateix amb les restes.

Proposta 4:

Aquesta proposta, és pels més petits, 2, 3 i 4 anys.

Com veieu a les fotografies, les imatges estan enganxades sobre un cartronet. Doncs bé, aquests cartronets els talleu per la meitat, ja sigui de manera vertical, horitzontal o de través, de manera que queden un trenca-closques de 2 peces, i a més a més estem treballant la simetria.

Recurs de primavera

Proposta 5:

Aquesta proposta, també és pels més petits, 2, 3 i 4 anys.

Podem classificar els cartronets per temàtiques: elements de la natura, insectes, aliments…

PER TREBALLAR LA LECTOESCRIPTURA:

  1. Identificar els elements de les imatges, lectura d’imatge (37 imatges). Podem aprofitar per practicar la consciència fonològica tot picant síl·labes, etc.
  2. Relacionar la imatge amb la seva corresponent paraula. Tenim les paraules en lletra de pal, lletra lligada i impremta.
  3. Escriure de manera natural en una llibreta o pissarra el nom dels elements que veiem a les imatges.
  4. Identificar els elements de les imatges, lectura d’imatge (24 imatges) i crear les paraules confegint (ajuntant) les síl·labes. Es pot fer amb lletra de pal, lligada i impremta.
Recurs de primavera
Recurs de primavera

Tot això, ho podem treballar a través de les imatges dels cartronets, o muntant un petit àlbum de primavera. He de dir que l’àlbum sempre agrada molt, és molt manipulatiu i tipus llibret els crida molt l’atenció.

Si t’agrada aquest material, dir-te que quan l’adquireixis, un cop fet el pagament rebràs un correu de confirmació amb el pdf per poder-te’l descarregar, és automàtic. A vegades pot anar al correu spam! Mira allà abans d’enviar-me un correu 😉

Te’l pots descarregar clicant al següent enllaç:

https://maronadecolors.com/producte/recurs-primavera-lecto-mates/

Si et descarregues aquest material, em farà molta il·lusió que comparteixis el post i que el comentis.

Gràcies, gràcies, gràcies.

Marona de colors 😊

*MATERIAL ELABORAT PER @MARONADECOLORS I IMATGES AMB LLICÈNCIA 😉

POST EN CASTELLANO

¡Parecido a la temática del verano, el otoño y el invierno, ya llega la primavera!

¿Quién ha dicho que las mates son aburridas? ¿Y la lecto? ¡Hagamos los aprendizajes fáciles y divertidos, vamos a ello!

El siguiente material que os traigo hoy, es para utilizar en casa o en la escuela.

Consiste en un pack de más de 100 tarjetas repartidas en las siguientes propuestas:

PARA TRABAJAR LAS MATEMÁTICAS:

  • Contar e identificar el número correcto (16 tarjetas)
  • Contar y escribir la grafía del número correspondiente (16 tarjetas)
  • Sumar y restar y, escribir el resultado correcto (16 sumas y 16 restas)
Recurso primavera

Propuesta 1:

Los números sirven para memorizar una cantidad, para comparar, para calcular, para identificar. Aquí los niños y niñas pueden contar cuantos elementos hay, y una vez averiguado identificar cual es el número correcto a la cantidad que ha contado previamente.

Además, con la propuesta de marcar el resultado con las agujas de madera de tender la ropa, estamos trabajando una vez más, la motricidad fina y la pinza, tan importante en estas edades.

Y, se lo pueden autocorregir, es decir, los niños y niñas pueden ver ellos y ellas mismos/as el acierto o el error (pegar gomets detrás de la opción correcta).

Recurso primavera

Propuesta 2:

Los niños y niñas aprenden rápido a leer los números y a interpretar sus grafías, que además, están presentes en todos los contextos sociales.

Aquí los peques pueden contar cuantos elementos hay, y una vez averiguado, pueden escribir la grafía correspondiente al número correcto que ha contado, o si tenéis números de madera hacerlo con este material.

Si antes de escribir manipulamos un ratito con material que tengamos por casa: garbanzos, macarrones, botones, etc.… mejor que mejor. Se trata de hacer un aprendizaje lo más vivencial posible.

Recurso primavera

Propuesta 3:

Esta propuesta de sumas ilustrativas es para aprender de manera sencilla y muy visual, con imágenes que conocen los niños y niñas, está pensada para iniciarse en la suma a partir de P5 o ciclo inicial.

*Lo mismo con las restas

Propuesta 4:

Esta propuesta, es para los más peques, 2, 3 y 4 años.

Como veis en las fotografías, las imágenes están pegadas en un cartón. Pues bien, estos cartones los recortáis por la mitad, ya sea vertical o horizontal, de manera que quedan como un puzle de 2 piezas, y además estamos trabajando la simetría.

Recurso primavera

Propuesta 5:

Esta propuesta, también es para los más peques, 2, 3 y 4 años.

Podemos clasificar los cartones por temáticas: elementos de la naturaleza, alimentos, ropa.

PARA TRABAJAR LA LECTOESCRITURA:

  • Identificar los elementos de las imágenes, lectura de imagen (casi 40 imágenes). Podemos aprovechar para practicar la conciencia fonológica picando sílabas, etc.
  • Relacionar la imagen con su correspondiente palabra. Tenemos las palabras en letra de palo, letra ligada y letra de imprenta.
  • Escribir de manera natural en una libreta o pizarra el nombre de los elementos que vemos en las imágenes.
  • Identificar los elementos de las imágenes, lectura de imagen (casi 40 imágenes) y crear (componer) las palabras juntando las sílabas.
Recurso primavera
Recurso primavera

Todo esto, lo podemos trabajar a través de las imágenes de los cartonés o montando un pequeño álbum. Tengo que decir que el álbum siempre gusta un montón, es muy manipulativo y así en formato libro les llama mucho la atención.

Si te gusta este material, decirte que cuando lo adquieras, una vez hecho el pago, recibirás un correo de confirmación con el pdf para podértelo descargar, es automático. ¡A veces puede ir al correo spam! Mira allí antes de enviarme un correo 😉

Te lo puedes descargar clicando en el siguiente enlace:

https://maronadecolors.com/es/producte/recurso-primavera-lecto-mates/

Si te descargas este material, me hará mucha ilusión que compartas el post y que lo comentes.

Gracias, gracias, gracias.

Marona de colors_mamidecolores 😊

*MATERIAL ELABORADO POR @MARONADECOLORS_MAMIDECOLORES E IMÁGENES DESCARGADAS CON LICENCIA 😉

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s