Aquest és un petit recull i per ampliar un munt, d’activitats per a fer amb els nadons de 0 a 6 mesos. Espero que us agradi 🙂

DE 0 A 3 MESOS:

L’infant, identifica a la figura d’aferrament, la mare, i el què farà és riure, la relació entre la mare i el seu infant va fluint i es va fent cada dia més forta. El bebè confia en l’adult, i hi mostra confiança. Mare i fill estableixen un vincle important. El tipus de relació en aquesta edat és una relació en que el bebè necessita cobrir les seves necessitats bàsiques, això li proporciona seguretat.

  • Us aniré coneixent les cares a tot el meu entorn proper
  • Començaré a conèixer la llengua materna
  • Somriuré a l’adult
  • Però el més important, mare: mica en mica i cap als dos mesos, em faré una imatge més complerta de com ets, la teva veu, la teva olor, el teu somriure, els teus cabells, t’estudiaré tot el teu rostre detingudament, fes-me petons, deixa’m olorar-te, deixa’m tocar-te… Mmmmm quina bona olor que fas.

 

DE 3 A 4 MESOS:

Tinc molta curiositat per saber com són els objectes, així que dedicaré molt de temps a examinar-los amb la boca, els xumaré i mossegaré.

  • Fes-me moixaines: aprofita per fer-me un massatget als peus, a la panxona, i vés pujant fins al cap. Tot això mentre em cantes, m’acarones, em fas pessigolles…
  • Juga amb mi a obrir i tancar la finestra: obra’m els braços en forma de creu i després tanca-me’ls mentre vas dient: obrim, tanquem…
  • M’agraden molt els miralls: ric i gesticulo sense saber que sóc jo el de la imatge.
  • Emeto cadenes de sons: si em respons imitant-los, estaré content perquè em sentiré comprès, establirem un diàleg.

 

DE 4 A 5 MESOS:

  • Fes-me massatges: em pots acaronar amb elements suaus com una brotxa de pèl ben fi.
  • Fes-me rodolar: estira’m sobre la manta d’activitats o al terra en un lloc tovet i fes-me rodolar si encara no ho faig jo sol.
  • La manta d’activitats: posa-m’hi elements per poder observar i experimentar:
    • Amb la vista: teles de colors cridaners, miralls per mirallar-me
    • Amb el tacte: robes de diferents textures, penjolls amb joguines de tela toves i agradables al tacte…
    • Amb l’oïda: sonalls i joguines que fan soroll que pengin d’una cinta.
    • Amb el gust: elements tous i rentables que puc posar-me a la boca per explorar i mossegar sense perill.
  • Si m’ensenyes imatges, puc “reconèixer” les cares conegudes.
  • Guarda rotlles de paper higiènic, folra’ls amb cintes adhesives de colors i omple’ls i fes-los servir per estimular-me l’oïda.
  • Pots cosir en un guant, cintes de colors als dits i mostrar-m’ho.
  • Pots fer-me olorar olors agradables: colònia, fruites i altres aliments, herbes aromàtiques (saquets aromàtics).

 

DE 5 A 6 MESOS:

  • Juga amb mi a fer que em toqui els peuets estirat sobre un lloc tovet.
  • M’encanten els jocs de bressolar i les moixanes:
    • Mou-te de dreta a esquerra suaument, com si fóssim un rellotge
    • Fes-me l’arri arri tatanet…
    • Fes-me jocs com el: mà-manetes…
    • M’encanta el ralet ralet.
    • Mà morta.
    • Si vas a la carnisseria…
    • Aquest és el pare, aquest és la mare…
    • Bim-bom, bim-bom, les campanes…
    • Anirem a París…
  • Fes-me tat, m’encanta!
  • Cucut, tapeu-me la cara amb les meves pròpies mans i demaneu-me on sóc…
  • Els putxinel·lis, joc per amagar mans i peus.
  • Les joguines aquàtiques com els ninots de goma, submergibles i els recipients, m’ajuden a aprendre coses noves a l’hora del bany. Deixa’m esquitxar, omplir, buidar, sacsejar, enfonsar…

Totes aquestes activitats es poden realitzar sempre, depenent de l’edat que tingui la criatura i segons els seus interessos i motivacions. Actualment la nostra petita farà 18 mesos, i encara ara li agraden tots els jocs de falda i bressol, els d’amagar objectes, amagar-se ella, etc… Penseu sempre que cada infant és un món, i cada nen i nena evoluciona a un ritme diferent, no a tots els hi agrada tot ni el mateix.

Aviat, activitats per a fer amb nadons de 6 a 12 mesos 🙂

Marona de Colors

 

 

 

Deixa un comentari