Entre aquesta franja d’edat, aprendré a fer un munt de coses, però pare i mare, recordeu que sóc un infant, i cada un evolucionem a un ritme diferent. El que fa un als 6 mesos, no tinc perquè fer-ho jo, i el què faig jo amb 6 mesos, no tenen perquè fer-ho els altres 🙂

DE 6 A 7 MESOS:

  • Fes-me moixaines, ja saps que m’encanten mentre em fas un massatget.
  • Juga amb mi a fer torres amb gots de plàstic. Construeix una piràmide de gots i ja veuràs com m’encanta tirar-la. Això també m’ho pots fer amb torres de fusta, de roba, de llauna… El que vull veure és la causa-efecte dels objectes, i ho voldré fer mil cops!
  • Amb gots, intentaré encaixar-los, ficar la mà a dins, algun objecte, miraré si rodola… deixa’m a terra bocaterrosa i ja veuràs que bé m’ho passo!
  • Rodolo amb agilitat i m’estiro per aconseguir el que vull.
  • Sóc capaç de passar un objecte d’una mà a una altra.
  • Ara que cada cop estic més despert durant el dia, m’agraden els elements de diferents formes, textures, colors, mides, sons, temperatura…
  • M’agrada estar cara amunt, i assegut/da.
  • Si m’ensenyes un objecte, el puc seguir amb la mirada.
  • M’agrada escoltar el so dels objectes quan cauen i xoquen entre si.
  • M’agrada que em cantis cançons mentre em fas picar de mans.
  • Els jocs de falda em continuen agradant molt, moltíssim.

DE 7 A 8 MESOS:

  • M’agraden molt els miralls: “parlo” davant el meu reflex com si tingués una conversa amb un altre infant.
  • Puc agafar objectes petits i manipular-los amb molta atenció: els toco per tot arreu, els sacsejo, me’ls fico a la boca, els colpejo…
  • Puc estripar paper!!! Les sensacions que m’aporta són moltes! Posa’m paper de cel·lofana, podré escoltar com cruix. Si és transparent podré veure com si fos un vidre, o puc veure el món depenent del color que me’l donis. El paper d’alumini fa soroll i brilla! Dóna’m paper higiènic o de cuina, aprendré a estirar i faré força.
  • Doneu-me confeti de colors, ja veureu com faré la pinça amb els dits i descobriré que el puc llançar.
  • M’agrada llençar coses a terra (no ho faig per tocar la pera), m’agrada veure i escoltar quin soroll fan quan cauen.
  • M’agraden els massatges (o no).
  • M’agrada que m’amaguis un objecte i jo l’hagi de trobar. Agafa una tela o mocador i amaga-hi a sota algun objecte, pilota…
  • Puc colpejar objectes entre si per veure si fan soroll.
  • Fes-me la panera dels tresors, m’encantarà!!! També pots començar per la panera del mossec, ja que en aquesta etapa tot va a la boca i ho inspecciono tot amb ella. (Els objectius de les paneres és que despertin els meus sentits: tacte: forma, textura, pes, temperatura… oïda: soroll, vista: color, brillantor, forma… olfacte i gust: varietat).
  • Posa’m un coixí en forma de corró o un flotador de la mateixa forma a sota el pit i em deixes una joguina davant per tal que pugui agafar-la. Faré molt exercici de cames i braços!

DE 8 A 9 MESOS:

  • Continuo agafant coses fent la pinça, sóc molt més hàbil.
  • M’agrada molt apretar botons.
  • Puc passar pàgines d’un llibre (no d’una en una).
  • M’agrada molt jugar a terra, de bocaterrosa, o amb una pilota, intentaré gatejar, em puc moure desplaçant-me de manera graciosa.
  • M’agrada que em parlis, intentaré imitar-te fent diferents sons.
  • M’encanten les joguines en forma d’animals.
  • Començaré a mirar algun conte (no amb la finalitat d’escoltar-lo), però començaré a observar les imatges. M’agraden els d’animals, els que fan sons, aprendré el so que fan els animals…
  • M’agraden les joguines que fans sons, que tenen botonets, fan música,…
  • Pots donar-me un recipient buit, dóna-m alguna joguina i ja veuràs com ho fico dintre el recipient, començaré a inspeccionar el dins i el fora, i puc estar així una bona estona.
  • Vés-me canviant els objectes de la panera dels tresors, amb ella hi jugaré molt.
  • Em continuen agradant els miralls, m’hi veig reflexat/da i m’agradarà molt.
  • M’agraden els jocs i cantarelles de falda, m’agradarà picar de mans, ensenya’m!

Altres activitats:

  • M’agraden els mitjonets que fan soroll. Si em poses al terra, em veuré als peuets els mitjons, i m’agradarà tocar-me’ls, i sentir que fan soroll, intentaré treure-me’ls.
  • Pensa en la panera dels tresors i canviar-me de tant en tant els materials.
  • Pots començar a mostrar-me instruments per a la meva edat, els sonalls i maraques m’encanten.
  • Pots fabricar-me ampolles sensorials, en aquesta edat les ampolles que més m’agraden són les que fan sorolls.
  • Els jocs de falda em continuen agradant un munt.
  • Fes-me bombolles de sabó, m’encantarà observar-les i veure on van!

 

El meu lloc ideal en aquesta edat és el terra, és la manera que tinc per preparar-me per gatejar.

I recorda pare i mare, el que més m’agrada és estar a prop teu, perquè la teva presència em dóna seguretat 🙂

Molt aviat, coses per a fer amb nadons de 9 a 12 mesos.

Marona de colors 🙂

 

 

Deixa un comentari