POST EN CATALÀ:

Sempre dic que compartir ens fa grans, i fa uns mesos vaig veure una proposta del registre del temps en una compta d’ig d’una mestra (@belenmateom ) i llavors com que la imaginació és lliure, jo l’he adaptat com veieu a les fotografies:

 

 

Aquesta proposta la podem portar a terme a l’escola i/o a casa. Així doncs, registrem el temps que fa?

  • Els infants hauran de ficar una pedreta dins el pot de vidre (reciclat), corresponent al dia que fa (si cliqueu sobre les imatges, us les podreu descarregar):

 

  • I ho registrarem a la graella amb un gomet. A final de mes, comptarem quants dies de cada hem tingut de sol, de sol i núvol, de núvols, de pluja, de neu, de vent…

 

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Tot seguit: podeu descarregar-vos les graelles clicant a sobre:

Registre del temps 1  pàgina

Registre del temps 24 dies

Registre del temps 31 dies

I durant el procés, què estem treballant?

  • Números (comptem)
  • Més/menys (quantitat)
  • Mesura (quin pot pesarà/pesa més)
  • Classificar, Comparar, Observar…
  • Estadística

Els infants treuen conclusions, fan hipòtesis… descobreixen una altra manera de veure l’entorn!

Trobo que és una proposta que es pot provar a partir dels 2 anys i mig 3, i que la podem allargar fins a Cicle Inicial.

Ho provem junts a veure com funciona?

 

Marona de colors 🙂

(Em pots trobar al facebook i a ig)

_______________________________________________________________________________________

POST EN CASTELLANO:

Siempre digo que compartir nos hace grandes, y hace unos meses vi una propuesta para registrar el tiempo en una cuenta de ig de una mestra (@belenmateom ) y luego, como la imaginación es libre, yo la he adaptado como veis en las fotografías:

 

 

 

Esta propuesta la podemos llevar a cabo en la escuela y/o en casa. Así pués, ¿registramos el tiempo que hace?

  • L@s niñ@s tendran que meter una piedra dentro del bote de cristal, que corresponda la imagen con el dia que hace (si le clicáis encima de las imágenes, os las podréis descarregar):

 

 

  • Y lo registraremos en la tabla con un gomet. A final de mes, contaremos cuantos días de cada hemos tenido de sol, de sol y  nubes, de nubes, de lluvia, de nieve, de viento…

 

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.


Aquí debajo, podéis descargaros las tablas (parrillas), clicando encima:Registro del tiempo 1 página

Registro del tiempo 24 días

Registro del tiempo 31 días

 

Y durante el proceso, ¿qué estamos trabajando?

  • Números (conteo)
  • Más/menos (cantidad)
  • Medida (qué bote pesará/pesa más)
  • Clasificar, Comparar, Observar…
  • Estadística

L@s niñ@s sacan conclusiones, hacen hipótesis… descubren otra manera de ver el entorno!

Pienso que es una propuesta que se puede probar a partir de los 2 años y medio o tres, y que la podemos alargar hasta Ciclo Inicial.

¿Lo probamos juntos a ver como funciona?

 

Marona de colors – Mami de colores 🙂

(Me puedes encontrar en facebook y en ig)

 

 

Anuncis

2 thoughts on “REGISTREM EL TEMPS QUE FA?

  1. Ei, jo també ho vaig fer a l’aula de P4 l’any passat i va funcionar molt i molt bé! Nosaltres, però, no fèiem el registre en full sinó que a final de mes obríem els pots i comptàvem les pedres que n’hi havia, les posàvem en filera una al costat de l’altra i aprofitàvem per comparar llargades i quantitats. Molt bon recurs i un raconet muntat amb molt bona estètica!

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s